ZarządzanieMarketing internetowy – czym właściwie jest?

Marketing internetowy – czym właściwie jest?

Estetyczne zdjęcia na Instagramievideo poradniki na YouTube, angażujące posty na Facebooku i nowinki rozsyłane w świat dzięki newsletterowym narzędziom. Czy te wszystkie działania można nazwać marketingiem internetowym? Oczywiście, że tak! Powyższe triki to tylko kropla w morzu rozwiązań, jakie marketing może zapewnić Tobie i Twojej marce.

(Dobry)marketing to wartość

Marketing internetowy to jedna z form nowoczesnej i stosunkowo młodej reklamy.

Sprzedający docierają do swoich potencjalnych klientów poprzez reklamy internetowe oraz skuteczne budowanie wizerunku marki w sieci. Internet poprzez swoje narzędzia zbudował ogromną sieć konsumencką.

Dziś chcemy sprzedawać wszystko: usługi, towary, idee, wizerunek. A gdyby tak produkt stał się jedynie pośrednikiem w budowaniu relacji pomiędzy sprzedającym a kupującym?

Seth Godin w swojej bestsellerowej książce “To jest marketing” porównał marketing do zmiany i określił, że każdy z nas jest marketingowcem. A więc dlaczego tego nie wykorzystać?
Naszą szansą jest taki marketing, z jakiego będziemy dumni. Dajmy wartość swoim klientom! To ona wyznacza kierunek decyzji zakupowej.

Klient nasz pan

Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom e-marketingowym możemy świadomie trafić do wybranej grupy docelowej, promować produkty za pomocą tekstów, video czy też atrakcyjnych zdjęć, a także budować relacje z klientami, pozostając z nimi w stałym kontakcie. To wszystko można osiągnąć dzięki różnorodnym formom marketingu internetowego, tj.:

  • marketing w mediach społecznościowych,
  • marketing treści,
  • marketing sklepu internetowego,
  • SEO (pozycjonowanie w wyszukiwarkach),
  • SEM (kampanie reklamowe Google ADS),
  • e-mail marketing,
  • marketing wirusowy
  • marketing afiliacyjny.

Reklamowa karuzela

W zależności od potrzeb Twojej marki masz do wyboru szereg marketingowych rozwiązań. Możesz próbować każdego po kolei, ale także łączyć je, przeplatać i dążyć do oczekiwanych rezultatów.

  • Marketing w mediach społecznościowych (social media marketing) – marketing w mediach społecznościowych jest niezwykle rozbudowaną formą promocji. Liczne portale społecznościowe oferują nie tylko sprawną komunikację wśród użytkowników, ale przede wszystkim umożliwiają efektywne budowanie świadomości marki. Jak to mówią, nie masz Facebooka – nie istniejesz. Coś w tym musi być!
  • Influencer marketing – należy do dziedziny marketingu społecznościowego. Dominuje szczególnie na portalach takich jak Instagram i YouTube. Opiera się na ścisłej współpracy danej marki z influencerem. Bloger, wykorzystując swój wizerunek, pomaga w sprzedaży produktu danej marki. Jest to szczególnie efektywne działanie marketingowe dla marki, bowiem sami wiemy, że poczta pantoflowa jest najlepszą reklamą. Otóż to!
  • Marketing treści (content marketing) – najogólniej rzecz biorąc to blogi, vlogi, infografiki. Wszystko to, co daje bezpośrednią wartość konsumentowi. Publikując wartościowy tekst sprawiasz, że dany użytkownik wróci do Ciebie jeszcze nie raz. Serwując atrakcyjne nagranie wideo, stopniowo budujesz sieć rzetelnych subskrybentów. Projektując infografiki, podajesz swoim gościom cenną wiedzę na tacy. Spójrz, czy sam nie chciałbyś oglądać tylko i wyłącznie takich wartościowych treści? Od tego właśnie jest content marketing.
  • Marketing sklepu internetowego (e – commerce marketing) – marketing sklepu internetowego to bardzo popularna metoda promocji. Skupia się przede wszystkim na atrakcyjnej wizualizacji danego produktu w celu zwiększenia jego sprzedaży.
  • Projektanci sklepów internetowych kierują się zasadą, że sklep powinien być dla klienta przejrzysty, łatwy w obsłudze i oferujący korzyści w postaci rabatów, sezonowych promocji. Takie działania zachęcają do regularnego odwiedzania sklepu i śledzenia produktów pojawiających się na wirtualnych półkach.
  • SEO (Search Engine Optimization) – to działania marketingowe związane z pozycjonowaniem. Przyczyniają się do zwiększenia widoczności strony www w wyszukiwarkach internetowych. Teksty SEO powinny zawierać słowa kluczowe, którymi posługują się użytkownicy w wyszukiwarkach.

Ta forma marketingu jest szczególnie ważna w przypadku prowadzenia e-sklepów. Zwiększa ona szanse na szersze zasięgi, obroty, a co za tym idzie, rośnie Twoja szansa na sukces.

  • E-mail marketing – to już dość znana forma komunikacji marki z klientem. Newslettery. Chyba wszyscy znamy to słowo. Niektórym kojarzy się ono z natręctwem i spamem, dla wielu też z nowinkami i inspiracją. Sam wybierz, w której grupie chcesz być. Kod rabatowy w zamian za subskrypcję? Czemu nie!
  • Marketing afiliacyjny – rozwijający się trend marketingu afiliacyjnego zachęca do wypróbowania tej metody promocji. Wydawca promuje produkt lub usługę naszej firmy w zamian za prowizję od sprzedaży. Z raportów wynika, że roczna inwestycja w marketing afiliacyjny to 12 mld£ rocznie.

To się naprawdę opłaca!

    • Marketing wirusowy (viral marketing) – ta forma działań marketingowych wymaga pewnego rodzaju intuicji, która pociąga za sobą przede wszystkim kreatywność. Polega na stworzeniu takiej treści, którą użytkownicy będą udostępniać, ustanawiając przy tym wysokie zasięgi organiczne. To marzenie każdego marketingowca!

    Podsumowanie

    Czym dla mnie jest marketing internetowy? To źródło ogromnych możliwości, dzięki którym mogę przedstawić światu produkt/usługę/ideę z najlepszej perspektywy. To niekończące się źródło kreatywności, komunikacji i inspiracji.

    Pamiętajmy, że jesteśmy jedną wielką internetową społecznością. I z pewnością tak już pozostanie. Jednak najistotniejsze jest, by marketing wykorzystywać w sposób rzetelny i uczciwy. Tylko tak stanie się on dla nas kluczem do zdobycia zaufania klientów.

Do góry

Agencja marketingu kreatywnego.

Realizuję wysokiej jakości projekty dla klientów międzynarodowych. Zapytaj mnie o technologie cyfrowe, branding i SEO.

NAPISZ DO MNIE
kontakt@media-room.pl

SOCIAL MEDIA